John Ahmet
MB Üyesi
- Kayıt
- 23 Ağustos 2017
- Mesajlar
- 50
- Tepkiler
- 16
- Yaş
- 45
- Üniv
- Ege Universitesi
Şimdiye kadar kaç çeşit motor olduğunu öğrendiniz. Birazdan size şimdiye kadar hiç duymadığınıza emin olduğum motorlardan bahsedeyim.
Genel olarak motorları iki ana kategoride toplayabiliriz.
1. Elektrik motorları
2. Isı motorları
Elektrik motorlarını zaten çoğunuz biliyorsunuz burada bunları tekrar detaylı şekilde anlatmama gerek yok diye düşünüyorum. Yine de bilgi sahibi olmak için aşağıdaki yazıyı okuyabilirsiniz.
Kaç Çeşit Motor Vardır
Size hiç bilmediğiniz türde elektrik motorlarından bahsetmek istiyorum. Elektrik motorlarını üç gruba ayırırsak ilki hepimizin bildiği elektromanyetik motorlar olacaktır.
1. Elektromanyetik motorlar
2. Piezo motorlar
3. Lazer motoru (Termomanyetik yada nitinol engine ile) (Daha sonra bahsedeceğim benim projem )
Lineer hareket sağlayan bir piezo motoru videoda inceleyebilirsiniz. Piezo motorların enerji gereksinimi çok çok düşüktür. Bu verimin ölçülmesi gereklidir. %100 'den daha verimli olabilirler. Piezo motor ile elektromanyetik bir jeneratörü çevirdiğinizde geri besleme yapıp free energy elde edebilirsiniz. Ben bu kanaatteyim.
Bu motorlar çok fazla verimliler bu motorların anlatıldığı ağırlıklar kaldırdıkları bir demoyu sonraki videoda görebilirsiniz.
Piezo motorlar sadece lineer hareket sağlamıyor bu teknoloji ile dairesel hareket eden motorlar da yapılabiliyor. Hatta bu motoru PCB üzerinde hazırlamak bile mümkünmüş.
Üçüncü türdeki termo manyetik lazer motorlardan bahsetmeden önce size biraz ısı motorlarından bahsetmem gerekiyor. Isı motorları ısı enerjisini mekanik enerjiye dönüştüren makinelerdir.
Isı Motorları
1. İçten yanmalı motorlar
Bu motorlara çok fazla değinmek istemiyorum. Bildiğiniz gibi bu motorlar otomobilleri ve diğer araçlarımızı çalıştıran yakıt motorlarıdır. Mazot, benzin, LPG gibi yakıtları kullanırlar. İleride doğalgazla yada hidrojenle çalışan modellerini üretebilirler. Belki de ürettiler bu konu ilgi alanımın dışında kalıyor. Hakkında özet bilgi için aşağıdaki linki takip edebilirsiniz.
Motorun tanımı,MOTOR ÇEŞİTLERİ,Zamanlarına Göre Dört zamanlı motorlar,kullanılan yakıtlara göre motor çeşitleri,soğutma sistemlerine göre motorlar,motorun parçaları nelerdir
2. Dıştan yanmalı-ısıtmalı motorlar
a. Buhar makineleri (Bunu çoğunuz zaten biliyorsunuz bu nedenle anlatmayacağım en modern olanların verimleri %60 civarındadır. )
b. Stirling motor
Stirling motoru, sıcak hava motoru olarak da bilinir. Dıştan yanmalı motorlu bir ısı makinesi tipidir. Isı değişimi prosesi, ısının mekanik harekete dönüşümünün ideal verime yakın olmasına izin verir. 1816 yılında İskoç rahip Reverent Robert Stirling tarafından icat edilmiştir. Çok verimli motorlardır hakkında daha fazla bilgi sahibi olmanızı tavsiye ederim.
Ben bu motorların veriminin %100'den daha fazla olduğunu düşünüyorum. Bu konuda sağlam argümanlarım var ancak sizin bu konudaki cehaletinizden korktuğum için daha fazla bu konuya değinmeyeceğim. İçten yanmalı motorların verimi %20 civarındadır. Eğer araçlarımızda yakıtı stirling engine ile elektriğe dönüştürüp kullansaydık bugün aynı miktarda yakıtla gidebildiğimiz mesafenin 4-5 katı mesafeye gidebilirdik. Stirling motor yapısı gereği çabuk durdurulup çalıştırılan bir motor değildir bu nedenle elektrik depolayarak elektrikli otomobillerimizde hybrit bir çözüm olabilir. Konu hakkında çok fazla bilginiz yoksa vikipedideki yazıyı okuduktan sonra Qnergy – Smart. Efficient. Reliable. Energy Solutions with the Stirling Engine sitesinde yapılan son ürünlere göz atabilirsiniz.
Stirling motoru - Vikipedi (Vikipediye erişemiyorsanız Betternet isimli program imdadınıza yetişir. Bu program ile engellenmiş tüm sitelere erişim sağlayabilirsiniz. Betternet Free VPN )
c. Termomanyetik motorlar
Termomanyetik motorlar maddenin ferromanyetik özelliğinin ısı ile değişiminden faydalanırlar. Ferromanyetik maddeler, bağıl manyetik geçirgenlikleri 1'den çok büyük olan maddelerdir. Sadece demir, nikel ve kobalt oda sıcaklığında ferromanyetiktir. Bu maddeden yapılmış bir döner düzeneği bir tarafından ısıtıp ısıtılan tarafına bir mıktatıs koyduğumuzda hemen dönmeye başlar. Madde ısıtıldığında manyetik çekim etkisi azalır ve daha soğuk olan yüzey mıknatıs tarafından çekilir ve dairesel bir hareket oluşur. Çok fazla ısı gereksinimi olduğundan yukarıdaki saydığımız metallerle yapmak çok verimli ve kullanışlı değildir.
Termomanyetik lazer motorunu nasıl yapacağımızı anlatmadan önce size çok ilginç bir metalden bahsedeceğim. Bu metal oda sıcaklığının (20 sant. derece) üzerinde ferromanyetik değildir yani mıknatıstan etkilenmez ancak oda sıcaklığının altındaki sıcaklıklarda ferromanyetik özellik gösterir yani mıknatıs tarafından çekilir. Atom numarası 64 tür. Şimdi izleyeceğiniz videoda bu maddeden yapılmış henüz piyasada olmayan bir motor göreceksiniz. Arkadaşımız bu metal ile bir motoru çalıştırmış bu buluşu için patent bile almış.
d. Nitinol Motoru
Nitinol ismi, ilk dört harfini oluştuğu atomlardan, son üç harfini ise buluşu yapan kurumdan almıştır. ( Nikel – Titanyum – Naval Ordnance Laboratory) 1300°C erime noktasına ve 6,45 gr/cm3 yoğunluğuna sahip bir maddedir. Çok ilginç olan bu metal şekil hafızasına sahiptir. Metalin bu özelliğinden faydalanılarak yapılan çok ilginç motorlar vardır. İlk olarak 1970 yılında keşfedilen bu alaşım metalle yapılan motorların free energy ürettiği iddia edilmektedir. Bunun olup olamayacağı konusundaki yorumları size bırakıyorum. Sığ bir termodinamik fetvasından daha fazlasını yazabilenleri zevkle okurum.
Ayrıca nitinolu bir paragraf önce bahsettiğim grimsi metalle karıştırmayın o başka bir metaldir.
Nitinol engine
Termomanyetik lazer motorun nasıl yapılacağını anlatmayacağım bunu size sorayım sizce nasıl yapılabilir? Projeme katkı sağlamak isteyen arkadaşların yorumlarını bekliyorum. Lazerle yapacağım kısmi ısıtmalı döner düzeneği yaparken hangi metali seçmeliyim? Sizce 5 mW'lık bir yada bir kaç lazer diyotla buradaki bilgiler ışığında hangi güçte bir motor yapılabilir?
Kırmızı Lazer Diyot Modülü - 3 Volt-5 Mw GittiGidiyor'da 302650626
Eğer sizin de farklı türde bir motor fikriniz var ise paylaşın.
Petrol gelirlerinin dünya çapında 70 trilyon dolar civarında olduğunu biliyor muydunuz? Dünyada 7 milyar insan yaşadığını düşünürsek petrole kişi başı 10.000 dolar ödüyoruz. Bu rakam gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde ortalamanın çok üzerindedir.
Ayrıca siz bu konular hakkında daha fazla bilgi sahibi oldukça bu küresel çetelerin fizik kitaplarınıza olan etkilerini de konuşabiliriz.
Bu yazımda ağırlıkla listelerimize ekleyebileceğimiz motor türlerini tartışmak istiyorum. Free energy konusuna olan itirazlarınızı lütfen termodinamik kategorisindeki bunun için hazırladığım yazıma yapın.
Devirdaim makinaları gerçekmiş dikkatlerinize sunarım.
Bu konuyu başka bir forumda daha detaylı tartışmıştık onu da okuyabilirsiniz.
Termodinamik yasalarını ispatlayalım
Konu çok sivri olduğu için biraz sert yazdım kusura bakmayın donuk zekalı ezberci arkadaşlardan ve polemik oluşturmaya meyilli arkadaşlardan kendimi korumanın başka bir yolu varsa lütfen bilmek isterim.
Konuyu okuduktan sonra beyniniz yandıysa sizi biraz müzikle rahatlatalım
Genel olarak motorları iki ana kategoride toplayabiliriz.
1. Elektrik motorları
2. Isı motorları
Elektrik motorlarını zaten çoğunuz biliyorsunuz burada bunları tekrar detaylı şekilde anlatmama gerek yok diye düşünüyorum. Yine de bilgi sahibi olmak için aşağıdaki yazıyı okuyabilirsiniz.
Kaç Çeşit Motor Vardır
Size hiç bilmediğiniz türde elektrik motorlarından bahsetmek istiyorum. Elektrik motorlarını üç gruba ayırırsak ilki hepimizin bildiği elektromanyetik motorlar olacaktır.
1. Elektromanyetik motorlar
2. Piezo motorlar
3. Lazer motoru (Termomanyetik yada nitinol engine ile) (Daha sonra bahsedeceğim benim projem )
Lineer hareket sağlayan bir piezo motoru videoda inceleyebilirsiniz. Piezo motorların enerji gereksinimi çok çok düşüktür. Bu verimin ölçülmesi gereklidir. %100 'den daha verimli olabilirler. Piezo motor ile elektromanyetik bir jeneratörü çevirdiğinizde geri besleme yapıp free energy elde edebilirsiniz. Ben bu kanaatteyim.
Bu motorlar çok fazla verimliler bu motorların anlatıldığı ağırlıklar kaldırdıkları bir demoyu sonraki videoda görebilirsiniz.
Piezo motorlar sadece lineer hareket sağlamıyor bu teknoloji ile dairesel hareket eden motorlar da yapılabiliyor. Hatta bu motoru PCB üzerinde hazırlamak bile mümkünmüş.
Üçüncü türdeki termo manyetik lazer motorlardan bahsetmeden önce size biraz ısı motorlarından bahsetmem gerekiyor. Isı motorları ısı enerjisini mekanik enerjiye dönüştüren makinelerdir.
Isı Motorları
1. İçten yanmalı motorlar
Bu motorlara çok fazla değinmek istemiyorum. Bildiğiniz gibi bu motorlar otomobilleri ve diğer araçlarımızı çalıştıran yakıt motorlarıdır. Mazot, benzin, LPG gibi yakıtları kullanırlar. İleride doğalgazla yada hidrojenle çalışan modellerini üretebilirler. Belki de ürettiler bu konu ilgi alanımın dışında kalıyor. Hakkında özet bilgi için aşağıdaki linki takip edebilirsiniz.
Motorun tanımı,MOTOR ÇEŞİTLERİ,Zamanlarına Göre Dört zamanlı motorlar,kullanılan yakıtlara göre motor çeşitleri,soğutma sistemlerine göre motorlar,motorun parçaları nelerdir
2. Dıştan yanmalı-ısıtmalı motorlar
a. Buhar makineleri (Bunu çoğunuz zaten biliyorsunuz bu nedenle anlatmayacağım en modern olanların verimleri %60 civarındadır. )
b. Stirling motor
Stirling motoru, sıcak hava motoru olarak da bilinir. Dıştan yanmalı motorlu bir ısı makinesi tipidir. Isı değişimi prosesi, ısının mekanik harekete dönüşümünün ideal verime yakın olmasına izin verir. 1816 yılında İskoç rahip Reverent Robert Stirling tarafından icat edilmiştir. Çok verimli motorlardır hakkında daha fazla bilgi sahibi olmanızı tavsiye ederim.
Ben bu motorların veriminin %100'den daha fazla olduğunu düşünüyorum. Bu konuda sağlam argümanlarım var ancak sizin bu konudaki cehaletinizden korktuğum için daha fazla bu konuya değinmeyeceğim. İçten yanmalı motorların verimi %20 civarındadır. Eğer araçlarımızda yakıtı stirling engine ile elektriğe dönüştürüp kullansaydık bugün aynı miktarda yakıtla gidebildiğimiz mesafenin 4-5 katı mesafeye gidebilirdik. Stirling motor yapısı gereği çabuk durdurulup çalıştırılan bir motor değildir bu nedenle elektrik depolayarak elektrikli otomobillerimizde hybrit bir çözüm olabilir. Konu hakkında çok fazla bilginiz yoksa vikipedideki yazıyı okuduktan sonra Qnergy – Smart. Efficient. Reliable. Energy Solutions with the Stirling Engine sitesinde yapılan son ürünlere göz atabilirsiniz.
Stirling motoru - Vikipedi (Vikipediye erişemiyorsanız Betternet isimli program imdadınıza yetişir. Bu program ile engellenmiş tüm sitelere erişim sağlayabilirsiniz. Betternet Free VPN )
c. Termomanyetik motorlar
Termomanyetik motorlar maddenin ferromanyetik özelliğinin ısı ile değişiminden faydalanırlar. Ferromanyetik maddeler, bağıl manyetik geçirgenlikleri 1'den çok büyük olan maddelerdir. Sadece demir, nikel ve kobalt oda sıcaklığında ferromanyetiktir. Bu maddeden yapılmış bir döner düzeneği bir tarafından ısıtıp ısıtılan tarafına bir mıktatıs koyduğumuzda hemen dönmeye başlar. Madde ısıtıldığında manyetik çekim etkisi azalır ve daha soğuk olan yüzey mıknatıs tarafından çekilir ve dairesel bir hareket oluşur. Çok fazla ısı gereksinimi olduğundan yukarıdaki saydığımız metallerle yapmak çok verimli ve kullanışlı değildir.
Termomanyetik lazer motorunu nasıl yapacağımızı anlatmadan önce size çok ilginç bir metalden bahsedeceğim. Bu metal oda sıcaklığının (20 sant. derece) üzerinde ferromanyetik değildir yani mıknatıstan etkilenmez ancak oda sıcaklığının altındaki sıcaklıklarda ferromanyetik özellik gösterir yani mıknatıs tarafından çekilir. Atom numarası 64 tür. Şimdi izleyeceğiniz videoda bu maddeden yapılmış henüz piyasada olmayan bir motor göreceksiniz. Arkadaşımız bu metal ile bir motoru çalıştırmış bu buluşu için patent bile almış.
d. Nitinol Motoru
Nitinol ismi, ilk dört harfini oluştuğu atomlardan, son üç harfini ise buluşu yapan kurumdan almıştır. ( Nikel – Titanyum – Naval Ordnance Laboratory) 1300°C erime noktasına ve 6,45 gr/cm3 yoğunluğuna sahip bir maddedir. Çok ilginç olan bu metal şekil hafızasına sahiptir. Metalin bu özelliğinden faydalanılarak yapılan çok ilginç motorlar vardır. İlk olarak 1970 yılında keşfedilen bu alaşım metalle yapılan motorların free energy ürettiği iddia edilmektedir. Bunun olup olamayacağı konusundaki yorumları size bırakıyorum. Sığ bir termodinamik fetvasından daha fazlasını yazabilenleri zevkle okurum.
Ayrıca nitinolu bir paragraf önce bahsettiğim grimsi metalle karıştırmayın o başka bir metaldir.
Nitinol engine
Termomanyetik lazer motorun nasıl yapılacağını anlatmayacağım bunu size sorayım sizce nasıl yapılabilir? Projeme katkı sağlamak isteyen arkadaşların yorumlarını bekliyorum. Lazerle yapacağım kısmi ısıtmalı döner düzeneği yaparken hangi metali seçmeliyim? Sizce 5 mW'lık bir yada bir kaç lazer diyotla buradaki bilgiler ışığında hangi güçte bir motor yapılabilir?
Kırmızı Lazer Diyot Modülü - 3 Volt-5 Mw GittiGidiyor'da 302650626
Eğer sizin de farklı türde bir motor fikriniz var ise paylaşın.
Petrol gelirlerinin dünya çapında 70 trilyon dolar civarında olduğunu biliyor muydunuz? Dünyada 7 milyar insan yaşadığını düşünürsek petrole kişi başı 10.000 dolar ödüyoruz. Bu rakam gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde ortalamanın çok üzerindedir.
Ayrıca siz bu konular hakkında daha fazla bilgi sahibi oldukça bu küresel çetelerin fizik kitaplarınıza olan etkilerini de konuşabiliriz.
Bu yazımda ağırlıkla listelerimize ekleyebileceğimiz motor türlerini tartışmak istiyorum. Free energy konusuna olan itirazlarınızı lütfen termodinamik kategorisindeki bunun için hazırladığım yazıma yapın.
Devirdaim makinaları gerçekmiş dikkatlerinize sunarım.
Bu konuyu başka bir forumda daha detaylı tartışmıştık onu da okuyabilirsiniz.
Termodinamik yasalarını ispatlayalım
Konu çok sivri olduğu için biraz sert yazdım kusura bakmayın donuk zekalı ezberci arkadaşlardan ve polemik oluşturmaya meyilli arkadaşlardan kendimi korumanın başka bir yolu varsa lütfen bilmek isterim.
Konuyu okuduktan sonra beyniniz yandıysa sizi biraz müzikle rahatlatalım
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: