videoyu hafta sonu detaylı analiz edeceğim fabrikaya döşücemiz
maili sana hazırlarım il maili cevabı sizi en yakın yetkili servise yönlendireceğiz diğecekler.Daha sonra servis sizi davet edecek boya ölçümleri alacak ve kullanıcı hatası dicek pasta yaptırmışsınız cila yaptırmışsınız diyip ufak aklı ve olmayan beyni ile sana yıldırma politikası yapacak.Bir sonraki adım fabrika seni arayacak servisten memnun kaldınız mı diyecek sende hepinizin anasını si.....m diyemiyeceksin ve için içini yiyecek.Son sözleri bizim araçlarımızın fabrika çıkışı boya garantisi 3 yıl diyecek.Sinir olacaksın ve telefonu kapatacaksın.İşte o an devreye ben ve sen gireceğiz bak bakalım ne olacak gör....
Aşağıdakiler sana ufak bilgi olsun diye yazdım oku bilgin olsun detayları daha sonra görüşücez.
ZAYIF YAPIŞTIRMA: Boya tabakasının büyük ve küçük parçalar halinde yüzeyden kopması. Bu durum bazen birkaç katta birden görülebilir.
Nedenleri: Sisteme uygun olmayan ürünlerin kullanılması, kirlilik nedeniyle yetersiz yapışma, uygun olmayan sertleştirici ve tiner kullanımı, boya katlarının çok kalın uygulanması, uygulama sıcaklığının yüksek veya düşük olması.
Düzeltme: Gevşek boya katları sökülerek tekrar uygulanır. Düzeltilecek olanın büyüklüğüne göre, sökme işlemi için zımparalama, soyma ve kumlama yapılır.
KABARCIKLAMA: Yüzeyde tek tek ya da gruplar halinde küçük kabarcıkların görülmesi. Kabarcıklar sonkatın altındaki katlarda ortaya çıkar.
Nedenleri: Fabrikada uygulanmış olan boyada kabarcıklanma olması. Sprey işleminden önce yüzeyde kalan nem. Zımpara yapılırken yüzeyde kalan zerrecikler. Yanlış sertleştirici ve tiner kullanımı. Kompresörden gelen havanın yağ veya nem içermesi.
Düzeltme: Kabarcıklanmış katlar sağlam yüzeye kadar zımparalama, soyma ve kumlama yapılarak sökülerek uygulama tekrarlanır
ÇATLAMA: Uygulamadan bir süre sonra boya yüzeyinde geniş bölümde ince çatlakların görülmesi.
Nedenleri: Sonkatın uygulandığı yüzeyde çatlakların bulunması. Astarın iyi karıştırılmadan uygulanması. Astarın kalın uygulanması. Sonkatın kalın uygulanması.
Düzeltme: Sistem tamamen sökülüp tekrar uygulanmalıdır.
DÜŞÜK PARLAKLIK: Yeni uygulanan boyadaki parlaklığın istenen düzeyde olmaması.
Nedenleri: Yaş boyaya wax vb. maddelerin nüfus etmesi. Zımpara öncesi astarın yeterli sertleşmemesi. Çok kalın zımpara kullanımı. Yanlış tiner ve sertleştirici kullanımı. Kurutma süresinin fazla olması.
Düzeltme: Poliş yoluyla parlaklık arttırılabilir.
ZAYIF ÖRTME: Boyanmış yüzeye bakıldığında, alttaki yüzeyin görülmesidir.
Nedenleri: Boyanın yeterince karıştırılmamış olması. Uygulanan film kalınlığının yeterli olmaması. Hatalı sprey tekniği.
Düzeltme: Boya filmi zımparalanarak uygulama tekrarlanmalıdır.
KARARMA: Sprey işlemi sırasında film tabakasının kısmen çözülmesidir.
Nedenleri: Boyanın yüzeye uyum sağlamaması. Yüzeyin yeterince kuru ve sert olmaması. boyanın çok kalın uygulanması.
Düzeltme: Kabarmış boya sağlam kata kadar zımparalanarak işlem tekrar edilmedir.
PASLANMA: Boya filmi üzerinde kabarmış bölgelerin delinmesi sonucu metal yüzeyde pas ve nem görülmesi.
Nedenleri: Yağ giderme işleminin iyi yapılmaması. Zımparanın iyi yapılmaması. Film kalınlığının yetersiz oluşu.
Düzeltme: Yüzey tamamen temizlenerek yağ alma işlemi ile beraber uygulama tümüyle yeniden yapılır.
AKMA: Farklı film kalınlığı uygulanmış bazı bölgelerde boyanın özellikle dikine akarak yığılmasıdır.
Nedenleri: Fazla tiner kullanımı. Hatalı uygulama. Katların çok kalın olması. Uygulama alanının çok soğuk olması.
Düzeltme: Akma izleri zımpara veya cilalama ile giderilebilir.
ÇÖKME: Uzun süre depolanan boyalarda belli pigmentlerin dibe çökmesidir.
Nedenleri: Depodaki sıcaklık farkları. Boyanın depolama ömrünün bitmiş olması. Bileşenlerin iyi karıştırılmaması.
Düzeltme: Ürün iyic karıştırılmamalıdır.
KARIŞMA: Boya filminin çok hafif dalgalı bir görünüm almasıdır.
Nedenleri: Yanlış sertleştirici ve tiner kullanımı. Yüzeyin tamamen sertleşmemiş olması. Katlararası bekleme süresinin yeterli olmaması.
Düzeltme: Yüzey kurduktan sonra zımpara yapılarak yeniden boyanmalıdır.
Meslek lisesi mezunu olarak otomotiv mühendisliği okuyorum haliyle dersler biraz zorluyor 1. Sınıfta olduğum için çok fazla öneride bylanamayacağım ama mesleği sevdiğim için zorlasada hoşuma gidiyor mezun olduğumda da iş sıkıntısı çekeceğimi düşünmüyorum kendini ne kadar geliştirirsen o kadar aranan adam olursun mantığını şimdiden kendime rota olarak koydum. Başarılar.
Mutlaka yalın üretimi öğrenmelisin yoksa başarı hikaye bilgin olsun 16 yıldır otomotiv içindeyim.