- Kayıt
- 3 Mart 2015
- Mesajlar
- 70
- Tepkiler
- 63
- Meslek
- Makine Mühendisligi
Bu proses içten yanmalı olan ve bujinin ateşlemesiyle faaliyete geçen benzinli motorlarda görülmektedir.
Genel olarak otomobillerde kullanılır.
İlk olarak 1876 yılında Alman Mühendis Nikolaus Otto tarafından yapılmıştır.
Bu motorlara 4 zamanlı motorlar da denilir. Bunun sebebi aşağıdaki resimde görüldüğü gibi; 1 periyodu 4 zamanda gerçekleştirmesinden dolayıdır.
Aşağıdaki görseldeki gibi anlatacağım lütfen kafanız karışmasın; işlem periyodu aynı olmasına rağmen bu görselde emme safhasından değil de sıkıştırma safhasından başlanmış. O nedenle size biraz farklı gelse de süreç aynı süreçtir.
1-Sıkıştırma(piston yukarıya doğru hareket ederek basınç oluşturur ve silindir içerisindeki hacim azalır)
2-Ateşleme(sıkıştırılan yakıt-hava karışımı buji yardımıyla ateşlenir ve patlama gerçekleşir. Patlamadan dolayı basınç açığa çıkar ve bu noktada ısı enerjisi mekanik enerjiye dönüşür.)
3-Egzoz gazlarının dışarıya salınımı(açılan egzoz subabı yardımıyla atık gazlar dışarıya verilir)
4-Yakıt-Hava girişi(silindire yakıt-hava karışımı girer ve piston aşağıya inerek silindir içerisinde hacim oluşturur.)
Termodinamik dersini alan mühendis adayları bu diyagramı çok iyi bilirler.
Otto Çevrimi için p-v diyagramı:
1-2 --> izentropik durum değişimi
2-3 --> izokorik durum değişimi
3-4 --> izentropik durum değişimi
4-1 --> izokorik durum değişimi
2-3 ile 4-1 durumlarının her ikisi de izokorik durum değişimleridir. Yani hacim sabittir. Aralarındaki tek fark ise; 2-3 aralığında basınç yükselir ve ısı girişi olur. 4-1 aralığında ise basınç düşer ve ısı çıkışı olur.
Genel olarak otomobillerde kullanılır.
İlk olarak 1876 yılında Alman Mühendis Nikolaus Otto tarafından yapılmıştır.
Bu motorlara 4 zamanlı motorlar da denilir. Bunun sebebi aşağıdaki resimde görüldüğü gibi; 1 periyodu 4 zamanda gerçekleştirmesinden dolayıdır.
Aşağıdaki görseldeki gibi anlatacağım lütfen kafanız karışmasın; işlem periyodu aynı olmasına rağmen bu görselde emme safhasından değil de sıkıştırma safhasından başlanmış. O nedenle size biraz farklı gelse de süreç aynı süreçtir.
1-Sıkıştırma(piston yukarıya doğru hareket ederek basınç oluşturur ve silindir içerisindeki hacim azalır)
2-Ateşleme(sıkıştırılan yakıt-hava karışımı buji yardımıyla ateşlenir ve patlama gerçekleşir. Patlamadan dolayı basınç açığa çıkar ve bu noktada ısı enerjisi mekanik enerjiye dönüşür.)
3-Egzoz gazlarının dışarıya salınımı(açılan egzoz subabı yardımıyla atık gazlar dışarıya verilir)
4-Yakıt-Hava girişi(silindire yakıt-hava karışımı girer ve piston aşağıya inerek silindir içerisinde hacim oluşturur.)
Termodinamik dersini alan mühendis adayları bu diyagramı çok iyi bilirler.
Otto Çevrimi için p-v diyagramı:
1-2 --> izentropik durum değişimi
2-3 --> izokorik durum değişimi
3-4 --> izentropik durum değişimi
4-1 --> izokorik durum değişimi
2-3 ile 4-1 durumlarının her ikisi de izokorik durum değişimleridir. Yani hacim sabittir. Aralarındaki tek fark ise; 2-3 aralığında basınç yükselir ve ısı girişi olur. 4-1 aralığında ise basınç düşer ve ısı çıkışı olur.