Yer çekimi dediğimiz kuvvet yukarıdan aşağıya doğru uzanan vektörel bir kuvvettir. Yani bir maddenin her bir noktasına belli miktarlarda bir kuvvet etki etse de bu kuvvet her yerde aynı doğrultudadır, maddeyi farklı noktalardan farklı yönlere doğru çekiştirmez. Fakat bahsettiğin arabalarda farklı bir durum vardır. Özellikle lüks arabalarda (benzin tüketimi fazla olan araçlarda) tork dediğimiz kuvvet aracı ileri ve yukarı yönlü olarak iter. Bu kuvvetin getirisi olarak da araç yer çekimine karşı hem yukarı hem de ileri yönlü iki kuvvet uygular. Bu iki kuvvetin bileşkesi yerçekim kuvvetinden fazla olacağı için çok kısa sürelerde yüksek hızlara ulaşabilirler. Öte yandan, aynı araçlarda frene bastığınız zaman süspansiyon kıskaçlar aracı aşağıya doğru çeken bir kuvvet de uygulayarak, yerçekimi ile bileşke oluşturup ekstra bir kuvvete neden olurlar. Bu sayede sürtünme kuvvetini ve dolayısı ile durma ivmesini arttırırlar.
Bonus olarak: Volvo marka araçların kaza testlerine bakarsan, neden bu kadar dayanıklı olduklarını ve yer çekimi ile ne kadar uyumlu olduklarını görebilir, sorduğun sorunun detaylı cevabını da kendin bulabilirsin.