Hidrolik Kumandalı Conax(Mekanik) Kavraması
Pistonu dönen türden bir hidrolik kumandalı kavramanın çalışma prensibi.
Mil ucundan dönen sisteme aktarılan basınçlı yağ 1 numara ile gösterilen boşluğa girer ve 2 numara ile
gösterilen halka şeklindeki pistonu eksen yönünde iterek lamel paketini sıkıştırır. Yağ basıncı kalktığında 3 numara ile gösterilen yaylar pistonu geriye iter ve çözülme gerçekleşir.
Solda iki , sağda bir adet olmak üzere sistemde 3 kapak bulunmaktadır. Solda, en dışta bulunan kapak dış göbeğe, pislik girişini engellemek amacıyla konur ; ortasında bulunan delik, yine solda bulunan daha içte yer alan kapağı mile sabitleyen sıkma somununun montajını ve demontajını kolayca sağlamak amacıyla açılmıştır. Bu , solda ve daha içte bulunan, kapak rulmanların tesbiti(sabitlenmesi için) kullanılmıştır.
Kesitin sağ üst tarafında bulunan ve şekli itibariyle vidaya benzeyen parça "Yağ ölçer" dir. (NOT : Vida değildir !!)
Autocad çizimi ve sayısal hesaplamaları aşağıdaki linktedir.
MAKEL-1 Kavrama Projesi
"Not: Yağ yolu eksiktir."
Pistonu dönen türden bir hidrolik kumandalı kavramanın çalışma prensibi.
Mil ucundan dönen sisteme aktarılan basınçlı yağ 1 numara ile gösterilen boşluğa girer ve 2 numara ile
gösterilen halka şeklindeki pistonu eksen yönünde iterek lamel paketini sıkıştırır. Yağ basıncı kalktığında 3 numara ile gösterilen yaylar pistonu geriye iter ve çözülme gerçekleşir.
PROJE
Kesitin(şekil montaj resmidir) simetri ekseninin yukarı kısmı kavramanın bağlanmış hali , aşağısı kavramanın çözülmüş halidir. Sağdaki yağ kanalından gelen basınçlı yağ (genelde 7-8 bar mertebesindedir), kanaldan çıktığında üzerinde biri dış biri iç olmak üzere iki segman(sızdırmazlık elemanı) bulunan pistona kuvvet uygular ve piston bu itme kuvvetiyle hareket eder. Sonrasında, pistonun ilerleyişiyle baskı plakasına basar. Baskı plakası, oynar pabucu(sağdaki pabuç) kuvvet doğrultusunda ilerletir. Sonunda, sabit(soldaki pabuç , iç göbek uzantısı) ve oynar pabucun balata malzemesine sürtünme kuvvetinin etkisiyle bağlanmasıyla kavrama gerçekleşir. Daha sonrasında yağ kesilerek, basınç kuvveti ortadan kalkar : Bağlanmış durumda pabuçlar arasında sıkışmış olarak bulunan yayın kuvvetiyle oynar pabuç geri itilir ; baskı plakası eski haline döner ve piston geriler. Solda iki , sağda bir adet olmak üzere sistemde 3 kapak bulunmaktadır. Solda, en dışta bulunan kapak dış göbeğe, pislik girişini engellemek amacıyla konur ; ortasında bulunan delik, yine solda bulunan daha içte yer alan kapağı mile sabitleyen sıkma somununun montajını ve demontajını kolayca sağlamak amacıyla açılmıştır. Bu , solda ve daha içte bulunan, kapak rulmanların tesbiti(sabitlenmesi için) kullanılmıştır.
Kesitin sağ üst tarafında bulunan ve şekli itibariyle vidaya benzeyen parça "Yağ ölçer" dir. (NOT : Vida değildir !!)
MAKEL-1 Kavrama Projesi
"Not: Yağ yolu eksiktir."