Taner Hayret
MB Üyesi
- Kayıt
- 24 Şubat 2015
- Mesajlar
- 44
- Tepkiler
- 48
- Yaş
- 34
Hacettepe Üniversitesi tarafından geliştirilen elektrikli otomobil prototipi EVT S1 görüntülendi.
Hacettepe Üniversitesi Teknokent’te üniversite bünyesindeki mühendisler ve öğretim üyeleri tarafından yapılan EVT S1, 3 yıllık bir çalışmanın ürünü. Şasisinin yüksek dayanımlı alüminyum malzemeden imal edildiği aracın kaporta kısmı ise hafifliğinden ötürü fiber ve polimer malzemeden üretilmiş. 100 kilometrede yaklaşık 4 liralık elektrik tüketimi yapan araç, proje seri üretime geçerse Ankara-İstanbul seyahati 18 liraya mümkün kılacak.
0’dan 100’e 7.5 saniyede ulaşabilen EVT S1, 141 beygir motor gücüne ve 180 kilometrelik maksimum sürat değerine sahip. Hızlı dolumda 30 dakikada, normal dolumda ise 10 saatte bataryasının tamamını doldurabilen araç 35 kW/saat batarya kapasitesiyle yaklaşık 300 kilometre yol alabiliyor.
EVT S1, seri üretim onay belgesi alabilirse yollara çıkmaya hazır hale gelecek. İlk etapta 1000 adetlik bir üretim kapasitesi planlanan EVT S1’in 50.000$ civarında bir fiyata piyasaya sunulması düşünülüyor.
30 dakikalık şarjla 300 km yol katedebiliyor
EVTS1, tamamen elektronik sisteme sahip ve otomatik vitesli. Bataryalar zarar görmesin diye son hızı 180'e limitlenen araç, 0'dan 100 km'ye 7,5 saniyede ulaşıyor. Türk icadı elektrikli otomobil 1050 kg ağırlığa sahip. 35 kwsaat batarya kapasitesi olan otomobilin normal batarya şarj süresi 10 saat olup hızlı şarj süresi ise 30 dk. 141 beygir motor gücüne sahip EVT S1'in ön ve arka süspansiyon sistemi, Türkiye şartlarına uyum sağlaması için çift salıncaklı yapıldı. Toplam 350 litrelik 2 adet bagaja sahip araç 90 km/saat hızla 300 km mesafe gidebiliyor. İstanbul- Ankara arasını 18 liralık elektrik enerjisi ile alabiliyor.
kaynak:sabah gazetesi
Hacettepe Üniversitesi Teknokent’te üniversite bünyesindeki mühendisler ve öğretim üyeleri tarafından yapılan EVT S1, 3 yıllık bir çalışmanın ürünü. Şasisinin yüksek dayanımlı alüminyum malzemeden imal edildiği aracın kaporta kısmı ise hafifliğinden ötürü fiber ve polimer malzemeden üretilmiş. 100 kilometrede yaklaşık 4 liralık elektrik tüketimi yapan araç, proje seri üretime geçerse Ankara-İstanbul seyahati 18 liraya mümkün kılacak.
0’dan 100’e 7.5 saniyede ulaşabilen EVT S1, 141 beygir motor gücüne ve 180 kilometrelik maksimum sürat değerine sahip. Hızlı dolumda 30 dakikada, normal dolumda ise 10 saatte bataryasının tamamını doldurabilen araç 35 kW/saat batarya kapasitesiyle yaklaşık 300 kilometre yol alabiliyor.
EVT S1, seri üretim onay belgesi alabilirse yollara çıkmaya hazır hale gelecek. İlk etapta 1000 adetlik bir üretim kapasitesi planlanan EVT S1’in 50.000$ civarında bir fiyata piyasaya sunulması düşünülüyor.
30 dakikalık şarjla 300 km yol katedebiliyor
EVTS1, tamamen elektronik sisteme sahip ve otomatik vitesli. Bataryalar zarar görmesin diye son hızı 180'e limitlenen araç, 0'dan 100 km'ye 7,5 saniyede ulaşıyor. Türk icadı elektrikli otomobil 1050 kg ağırlığa sahip. 35 kwsaat batarya kapasitesi olan otomobilin normal batarya şarj süresi 10 saat olup hızlı şarj süresi ise 30 dk. 141 beygir motor gücüne sahip EVT S1'in ön ve arka süspansiyon sistemi, Türkiye şartlarına uyum sağlaması için çift salıncaklı yapıldı. Toplam 350 litrelik 2 adet bagaja sahip araç 90 km/saat hızla 300 km mesafe gidebiliyor. İstanbul- Ankara arasını 18 liralık elektrik enerjisi ile alabiliyor.
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: