- Kayıt
- 12 Ekim 2016
- Mesajlar
- 15
- Tepkiler
- 2
- Yaş
- 28
- Meslek
- Çiftçi
- Üniv
- yok
Herkese merhaba öncelikle teorik olarak nitelendirebileceğim bir soru soracağım fikir edinmek açısından aslında birkaç soru tüm sorular dizel motor için.
Direk olarak ____ olan yerden devam edebilirsiniz.
1. volümetrik verim basitçe aynı anlamı ifade eden hacimsel verim motorun emme zamanını tamamlayınca alınan hava veya hava yakıt karışımının alması gereken havaya oranı.
Soru şu: turboşarjlı 4 silindirli bir motorda 8 sübap veya 16 sübap veya aslında hiç karşılaşmadığım 2 emme 1 egzoz olarak 12 sübap olmasının etkisi olurmu? motor dizel ve en yüksek devir 3000 ağır iş amaçlı bir motor.12 sübap olup olamayacağı değil etkisinin olup olamayacağını tartışalım.
2.Bu bahsettiğim motor bir traktör motoru bu arada gaz yiyor fakat sabit devirde kalamıyor en ufak yükte boğuluyor tork var ama beygir yok olarak düşündüm ama mantıksız olurdu beygiri: tork ile devirin çarpılması olarak nitelendirebilirim basitçe doğru değil fakat bu şekilde bir ilişkisi mevcut neyse soru kısaca gaz yemesi güzel yani en fazla 2700 civarı devire ulaşıyor gaza yüklendiğim anda adeta yarış arabası gibi istekle gaz yiyor 2200 devirde sabit bir şekilde iş yapmak istediğimde boğuluyor 1800 devirlerde geziniyor hatta bazen anlık olarak 1500 lere düşüyor ve yarım debriyaj yapıyorum maalesef LDA sistemine saygılarımı sunarım onun katkısıyla bu gibi boğulma durumlarında aşırı yakıt tüketimi mevcut.
bu arada servise defalarca gitti sübap ayarları enjektörleri hava filtreleri yağı ıvır zıvırı kontrol edildi.yani edildiğini düşünüyorum olmadı kendim sökecem
_______________________________________
Lütfen sadece teorik olarak cevaplayın Volan ağırlığının değiştirilmesi gibi.(pompacıya götür rektefeciye götür filtreleri değiştir gibi cevaplar yazmayın)
genel olarak konunun özü 1.volumetrik verime turboşarjlı motorda sübap sayısının etkisi varmıdır?
2. istekli bir şekilde gaz yiyen bir dizel motor sabit devirde kalmak istediğimde neden boğulur?
3. boğulurken bile mesela deviri 2000 e sabitleyip iş yaparken 1600 lere düşse bile yükten çıkmadığım halde gaz verince devir yükseliyor gaz yiyor? (fakat yakıt tüketimi emsallerinin 2 katı veya daha fazla)
birkaç sorum daha var ama şu anda hatırlayamadım sonradan eklerim
Direk olarak ____ olan yerden devam edebilirsiniz.
1. volümetrik verim basitçe aynı anlamı ifade eden hacimsel verim motorun emme zamanını tamamlayınca alınan hava veya hava yakıt karışımının alması gereken havaya oranı.
Soru şu: turboşarjlı 4 silindirli bir motorda 8 sübap veya 16 sübap veya aslında hiç karşılaşmadığım 2 emme 1 egzoz olarak 12 sübap olmasının etkisi olurmu? motor dizel ve en yüksek devir 3000 ağır iş amaçlı bir motor.12 sübap olup olamayacağı değil etkisinin olup olamayacağını tartışalım.
2.Bu bahsettiğim motor bir traktör motoru bu arada gaz yiyor fakat sabit devirde kalamıyor en ufak yükte boğuluyor tork var ama beygir yok olarak düşündüm ama mantıksız olurdu beygiri: tork ile devirin çarpılması olarak nitelendirebilirim basitçe doğru değil fakat bu şekilde bir ilişkisi mevcut neyse soru kısaca gaz yemesi güzel yani en fazla 2700 civarı devire ulaşıyor gaza yüklendiğim anda adeta yarış arabası gibi istekle gaz yiyor 2200 devirde sabit bir şekilde iş yapmak istediğimde boğuluyor 1800 devirlerde geziniyor hatta bazen anlık olarak 1500 lere düşüyor ve yarım debriyaj yapıyorum maalesef LDA sistemine saygılarımı sunarım onun katkısıyla bu gibi boğulma durumlarında aşırı yakıt tüketimi mevcut.
bu arada servise defalarca gitti sübap ayarları enjektörleri hava filtreleri yağı ıvır zıvırı kontrol edildi.yani edildiğini düşünüyorum olmadı kendim sökecem
_______________________________________
Lütfen sadece teorik olarak cevaplayın Volan ağırlığının değiştirilmesi gibi.(pompacıya götür rektefeciye götür filtreleri değiştir gibi cevaplar yazmayın)
genel olarak konunun özü 1.volumetrik verime turboşarjlı motorda sübap sayısının etkisi varmıdır?
2. istekli bir şekilde gaz yiyen bir dizel motor sabit devirde kalmak istediğimde neden boğulur?
3. boğulurken bile mesela deviri 2000 e sabitleyip iş yaparken 1600 lere düşse bile yükten çıkmadığım halde gaz verince devir yükseliyor gaz yiyor? (fakat yakıt tüketimi emsallerinin 2 katı veya daha fazla)
birkaç sorum daha var ama şu anda hatırlayamadım sonradan eklerim