Muhammed Ali Karahancı
MB Üyesi
- Kayıt
- 23 Mayıs 2019
- Mesajlar
- 2
- Tepkiler
- 2
- Yaş
- 22
- Meslek
- Öğrenci
- Üniv
- Darüşşifa havacılık lisesi
hava akış oranlarının haricinde pratik olarak turboprop motorlara benzerler. Ana motor hariç ikincil (secondary) hava miktarının motor içinden geçen birincil (primary) hava miktarına oranı turboprop motorlara göre daha düşüktür. Bu oran, turbofan motorlarda bypass oranı (BPR, Bypass Ratio) olarak isimlendirilir.
Fan pervanede olduğu gibi üzerinden geçen havayı ivmelendirir. İvmelenen hava kütlesi ters yönde bir tepki kuvveti oluşturur ve fan nedeniyle ortaya çıkan bu tepki, bypass oranına bağlı olarak toplam tepkinin büyük bir bölümünü oluşturur. Fandan geçen bu hava, fanı terk ettikten sonra yanmaya gönderilmez. Fanın ucundaki bir lüle (nozzle) veya kasadan (fan duct) motor boyunca uzatılarak bu hava ana motor egzoz lülesi (exhaust nozzle) çevresinden atmosfere gönderilir
Fan pervanede olduğu gibi üzerinden geçen havayı ivmelendirir. İvmelenen hava kütlesi ters yönde bir tepki kuvveti oluşturur ve fan nedeniyle ortaya çıkan bu tepki, bypass oranına bağlı olarak toplam tepkinin büyük bir bölümünü oluşturur. Fandan geçen bu hava, fanı terk ettikten sonra yanmaya gönderilmez. Fanın ucundaki bir lüle (nozzle) veya kasadan (fan duct) motor boyunca uzatılarak bu hava ana motor egzoz lülesi (exhaust nozzle) çevresinden atmosfere gönderilir