looktr
MB Üyesi
- Kayıt
- 17 Şubat 2017
- Mesajlar
- 8
- Tepkiler
- 0
- Yaş
- 47
Rüzgar enerjisi ile ilgili hayata geçirmek istediğim projelerim var. Yalnız aşmak istediğim bir sorun hakkında size danışmak istiyorum.
Bilindiği gibi rüzgar kimi zaman yavaş kimi zaman ise çok hızlı esiyor. Pervaneden alınan dönüş hareketi direkt olarak alternatöre verildiğinde, bu düzensizlik nedeniyle bazı sıkıntılar ortaya çıkıyor.
Ayrıca pervanenin ilk harekete geçmesi biraz fazla güç isterken, hızlandıktan sonra güç ihtiyacı da azalıyor.
Hareketin alternatöre aktarılması için tıpkı arabalardaki vites sistemi gibi bir şanzıman kullanmak istiyorum. Fakat tıpkı arabalardaki gibi 1 - 2 - 3 - 4 gibi konumları elle değiştirmek oldukça büyük bir sorun.
Bu sorunu çözmek için şöyle bir çözüm düşünüyorum:
Şanzımana gelen iki ayrı itme işaretiyle vites değişimi yapılır. Bu işaretlerden biri "hızı artır", diğeri ise "hızı düşür" olarak algılanır.
Rüzgar pervanesi alternatörü döndürmekte yetersiz kaldığında, yani boğulduğunda "hızı düşür" işaretini verir.
Alternatör hızını aldıktan sonra gelen pervaneden gelen güç fazlasıyla yetmektedir. Alternatör gelen gücün çok az bir kısmıyla döndüğü için gücün geri kalanı boşa gider. İşte bu durum olduğunda ise "hızı artır" işareti verilir. Şanzıman otomatik olarak komut aldığı için rüzgar enerjisi optimum şekilde alternatöre ulaştırılır.
Gelelim konuyu açmamın sebebine. Yukarıda anlattığım şekilde çalışan şanzıman üretiliyor mu? Nerelerde ne amaçlarla kullanılıyor. Bu tür bir şanzımanı nereden bulabiliriz?
Ayrıca, Dişliler - miller arasında hareket iletimi esnasında boğulma - boşta kalma durumunu algılayıp, duruma göre tetikleme hareketi gönderen düzenekler yapılıyor mu? Yukarıda bahsettiğim
"hızı artır" ve "hızı düşür" komutları bu şekilde elde edilecek.
Yorum yapan herkese şimdiden teşekkürler.
Bilindiği gibi rüzgar kimi zaman yavaş kimi zaman ise çok hızlı esiyor. Pervaneden alınan dönüş hareketi direkt olarak alternatöre verildiğinde, bu düzensizlik nedeniyle bazı sıkıntılar ortaya çıkıyor.
Ayrıca pervanenin ilk harekete geçmesi biraz fazla güç isterken, hızlandıktan sonra güç ihtiyacı da azalıyor.
Hareketin alternatöre aktarılması için tıpkı arabalardaki vites sistemi gibi bir şanzıman kullanmak istiyorum. Fakat tıpkı arabalardaki gibi 1 - 2 - 3 - 4 gibi konumları elle değiştirmek oldukça büyük bir sorun.
Bu sorunu çözmek için şöyle bir çözüm düşünüyorum:
Şanzımana gelen iki ayrı itme işaretiyle vites değişimi yapılır. Bu işaretlerden biri "hızı artır", diğeri ise "hızı düşür" olarak algılanır.
Rüzgar pervanesi alternatörü döndürmekte yetersiz kaldığında, yani boğulduğunda "hızı düşür" işaretini verir.
Alternatör hızını aldıktan sonra gelen pervaneden gelen güç fazlasıyla yetmektedir. Alternatör gelen gücün çok az bir kısmıyla döndüğü için gücün geri kalanı boşa gider. İşte bu durum olduğunda ise "hızı artır" işareti verilir. Şanzıman otomatik olarak komut aldığı için rüzgar enerjisi optimum şekilde alternatöre ulaştırılır.
Gelelim konuyu açmamın sebebine. Yukarıda anlattığım şekilde çalışan şanzıman üretiliyor mu? Nerelerde ne amaçlarla kullanılıyor. Bu tür bir şanzımanı nereden bulabiliriz?
Ayrıca, Dişliler - miller arasında hareket iletimi esnasında boğulma - boşta kalma durumunu algılayıp, duruma göre tetikleme hareketi gönderen düzenekler yapılıyor mu? Yukarıda bahsettiğim
"hızı artır" ve "hızı düşür" komutları bu şekilde elde edilecek.
Yorum yapan herkese şimdiden teşekkürler.