En önemli nedenlerinden maddesi can güvenliğidir.
Şöyle açıklayayım;
Binek otomobillerde aynanın katlanma oranları vardır. Bu oranlar ayna bir canlıya temas ettiğinde kapanmaya göre hesaplanmıştır.
Farz edelim ki fabrikada bir proseste ayna üretiliyor ve bu proses bize bağlı proseste ayna üretilirken proses içinde bulunan 4. proseste A operatörü çalışıyor ve çalışma talimatlarını da biz hazırladık.
1) Operatör talimata uymaz kafasına göre çalışır ve belirlediğimiz katlanma değerlerine uymaz ise ne olur ?
2) Düzgün dizayn ve FMEA yapmadık ise ne olur?
3) Test dizayn net yapılmadı ne olur?
4) Risk analizi yapmadık ne olur?
5) Operatör takip sistemini kurmadık ne olur?
6) Yalın üretim tekniklerini hatta entegre etmedik ne olur?
Bunun gibi 10'larca madde var...
EVET TÜM BUNLARIN SONUCUNDA NE OLUR ARKADAŞLAR BİLİYOR MUSUNUZ 6 YAŞ GURUBU İLE 10 YAŞ GURUBU ARASINDA Kİ BİR ÇOCUĞUMUZ ÖLÜR !!!
NEDEN: AYNA O KATLANMA DEĞERLERİNDE ÜRETİLMEZ İSE ÖRNEK :8 n İLE KATLANMASI GEREKEN AYNA 19,25,35,45 n VS GİBİ DEĞERLERDE KAPANDIĞINDA 6 YAŞ GURUBU İLE 10 YAŞ GURUBU ARASINDA Kİ ÇOCUKLARIN BAŞ HİZALARI AYNA İLE AYNI HİZADA OLACAĞINDAN GİDEN BİR ARACIN BU YAŞ GURUBUNDAKİ BİR ÇOCUĞUN BAŞINA ÇARPMA ANINDA AYNA KATLANMAZ İSE ÇARPMA ŞİDDETİNE BAĞLI OLARAK YA ÇOCUĞUN KAFATASI KIRILIR YADA BÜYÜK ZARARLAR VEREBİLİR.
O YÜZDEN HAYATIMIN 14 YILLIK TECRÜBESİNE DAYANARAK MÜHENDİSLİK SADECE KLİMALI ORTAMLARDA OTURMAK EGOYU VE MAAŞI YÜKSEK TUTMAK DEĞİLDİR. BENİM HAYATIMDA HERKESTEN BİR ADIM ÖNDE VE DOĞRU DÜŞÜNÜP DOĞRU İŞİ YAPMAKTIR.
Dünya klasmanında tüm otomotiv aynaları bu kurala göre üretiliyor bende yıllarca bu kurala göre üretim yaptırdım.
Anlatacaklarım çok daha uzun şimdilik bu kadar herkese kolay gelsin...