Ağırlık merkezi orada, eğer başka bir noktaya taşınmış olsaydı açısal momentum yaratırdı. Yüksek G kuvvetleri ağırlık merkezi kaçık bir cisim için fazladan malzemeye yük bindirir. Uçağın denge kaybı, savrulma ve malzeme yorulmasına neden açar. Kanatlar, ağırlık merkezini hassas korumak için sensörle kontrol edilir. Eğer bir sapma varsa yakıt diğer kanada yönlenerek bu giderilir. Günümüzün çoğu modern uçakları (özellikle F-177 gibi aerodinamik yapısı bozuk olanlarda) bu dengeleme olayı yakıtla sınırlı kalmayıp, flapların desteği ile sağlanır. Bazı ticari uçaklar motor yer tasarımlarını ön kanatlara yayarak, bazıları ise kuyruk kanadı veya kombine edilmiş hali ile üretim yaparlar. Yakıt verimliliği, güvenlik gibi sebeplerin dışında en önemli olaylardan birisi uçağın hidroliklerinin kaybı sırasında motor itkisi değiştirilerek de denge sağlanabilir olmasıdır. Bunun dışında konstrüksiyon olarak en sağlam bölümlerden birisi kanat gövdesidir.