extreme008
MB Üyesi
- Kayıt
- 11 Aralık 2016
- Mesajlar
- 28
- Tepkiler
- 16
- Yaş
- 27
- Üniv
- Süleyman Demirel Otomotiv Müh.
Merhaba,
Konuyla alakalı çok detaylı araştırma yapmamış olsam da aklımdaki bir projeyi (Hayata geçip geçmeyeceği hakkında pek bir fikrim yok belki de çoktan yapılmıştır.) anlatacağım.
Kullanılan fosil yakıtlar itibariyle motorlu araçların emisyon değerleri ortadır. Çevreci ve teknolojik gelişim açısından olumlu bir yaklaşım olarak bulduğum durum; araçlara anlık emisyon değerlerini ölçen sensörler takılabileceği yönünde. Ülkemizde TÜVTÜRK 'ün ölçüm periyotları;
- Hususi (binek ) ve Resmi Otomobiller: İlk üç yaş sonunda ve sonrası her iki yılda bir yapılmalıdır.
- Diğer Motorlu Taşıtlar: İlk bir yaş sonunda ve sonrası yılda bir yapılmalıdır.
Tekrar sensörlere dönecek olursak, egzoz manifoldu içersinde yüksek sıcaklığa dayanıklı olarak üretilecektir. Sürücüye ve araç sahibi firmaya anlık bilgiyi sağlayacaktır(Karbonmonoksit şu kadar, nitrojen şu kadar şeklinde değil tabi). Örneğin "Emisyon değerleri üst seviyeye ulaştı." uyarısıyla sürücüyü , firmayı ve yetkili kurumu uyaracak (Belirli sürede sorun giderilmediği halde yaptırım uygulanabilir.). Bu şekilde olmasının sebebi kullanılan katalizör ömrüyle ve çevreci politikayla alakalı. Aşağıda ki Daihatsu'nun geliştirdiği süper katalizör ve geleneksel katalizörlerle ilgili grafikte de görüleceği gibi etkisi kullanım ömrüne göre değişmektedir.
Bununla birlikte TÜV' de yıllık olarak emisyon değerlerini ölçecektir. Şu an hazırda kullanılan araçlar için masraflı gibi görünüyor olsa da yeni üretimde ki araçlarda geliştirilerek eklenmesini pazarda adından söz ettirebilecek duruma gelebileceğini düşünüyorum.
Konuyla alakalı çok detaylı araştırma yapmamış olsam da aklımdaki bir projeyi (Hayata geçip geçmeyeceği hakkında pek bir fikrim yok belki de çoktan yapılmıştır.) anlatacağım.
Kullanılan fosil yakıtlar itibariyle motorlu araçların emisyon değerleri ortadır. Çevreci ve teknolojik gelişim açısından olumlu bir yaklaşım olarak bulduğum durum; araçlara anlık emisyon değerlerini ölçen sensörler takılabileceği yönünde. Ülkemizde TÜVTÜRK 'ün ölçüm periyotları;
- Hususi (binek ) ve Resmi Otomobiller: İlk üç yaş sonunda ve sonrası her iki yılda bir yapılmalıdır.
- Diğer Motorlu Taşıtlar: İlk bir yaş sonunda ve sonrası yılda bir yapılmalıdır.
Tekrar sensörlere dönecek olursak, egzoz manifoldu içersinde yüksek sıcaklığa dayanıklı olarak üretilecektir. Sürücüye ve araç sahibi firmaya anlık bilgiyi sağlayacaktır(Karbonmonoksit şu kadar, nitrojen şu kadar şeklinde değil tabi). Örneğin "Emisyon değerleri üst seviyeye ulaştı." uyarısıyla sürücüyü , firmayı ve yetkili kurumu uyaracak (Belirli sürede sorun giderilmediği halde yaptırım uygulanabilir.). Bu şekilde olmasının sebebi kullanılan katalizör ömrüyle ve çevreci politikayla alakalı. Aşağıda ki Daihatsu'nun geliştirdiği süper katalizör ve geleneksel katalizörlerle ilgili grafikte de görüleceği gibi etkisi kullanım ömrüne göre değişmektedir.
Bununla birlikte TÜV' de yıllık olarak emisyon değerlerini ölçecektir. Şu an hazırda kullanılan araçlar için masraflı gibi görünüyor olsa da yeni üretimde ki araçlarda geliştirilerek eklenmesini pazarda adından söz ettirebilecek duruma gelebileceğini düşünüyorum.