Matrix'in söylediklerini biraz daha yumuşak bir dille eklemek gerekirse:
1) Firma kurmak için için çok cüzzi bir aylık bedel (150-200TL kadar) bir muhasebe bürosu ile anlaşıyorsunuz.
2) Her şeyden önce, ne yapmak istediğinizi bilmeniz lazım. İşin altından kalkabilmenin anahtarı budur. Proje çizim işleri yapacaksanız, minimum adam mantığı ile mesela bir projeci veya iki projeci bünyenize alırsınız. Herşeyden önce, projeleri kime yapacağınızı sürekli araştırmanız lazım ve gayet tabi ki bulduktan sonra elemanlarınıza çizdirip teslim edeceksiniz ve paranızı alacaksınız. Müşterinizi ararken aktif bir şekilde, projeye ihtiyacı olan firmaları dolaşmak ve/veya internetten araştırma yapabilirsiniz. Tabi ki sonra da, bulduğunuz firmanın yetkilileri ile görüşmeniz gerekir. Projeye ihtiyaçları olup olmadığını sorun. İhtiyaçları olmadığını öğrendiğiniz anda detayları alın (ne projesi istiyorlar, bunu sormakta sakıncalı bir durum değildir. Bir çok iş, işveren ve yöneticiler tarafından kabaca da olsa bile bilinmektedir). Yetkili kişilere, teklif vermek istediğinizi ve teklifi hangi tarihe kadar vermek istediğinizi sorun. (Burada, ne şekilde anlatacağınızın pek bir önemi yoktur, ama resmi bir uslüp her zaman için iyidir ve gayet tabi ki daha hoş karşılanır). Teklifinizi hazırlarsınız ve verirsiniz. İltibatınızı kesmeyeceğiniz müşteriniz teklif fiyatınızı onaylarsa iş sizindir ve projelerin hazırlanma sürelerine uyarak bitirdirirsiniz. Sonra da teslim edip paranızı alırsınız. Bu maddede sözünü ettiğim iş, elektrik projeleri ile ilgiliydi. Ancak diğer işler: inşaat elektriği işleri, elektrik malzemeleri bayisi olmak gibi işler de benzer şekilde yapabilirsiniz.
3) Unutmamanız gereken en önemli şey, en az malzeme ve adamla başlangıcı yapmaktır. Yoksa başlangıçta çok para harcamak kumar olur.