suayip_öz
MB Üyesi
- Kayıt
- 25 Nisan 2016
- Mesajlar
- 18
- Tepkiler
- 13
- Yaş
- 30
- Meslek
- Raylı Sistemler Mühendisi
- Üniv
- Karabük Üniversitesi
Common Rail, “tutuculu püskürtme” veya “ortak boru” anlamına gelen,
Common-Rail Sistemin Sağladığı Teknik Avantajlar
• Hava-yakıt karışımının oluşumunu iyileştirir,
• Enjeksiyon basıncı, geniş limitler içerisinden serbestçe seçilebilir,
• Yakıt enjeksiyonunun başlangıcı ve enjekte edilen yakıt miktarı da serbestçe belirlenebilir,
• Çalışma koşullarının değiştiği durumlarda ve özellikle de soğukta daha esnektir,
• Yanma ekolojiktir ve ekonomiktir,
• Çalışması için daha az motor gücüne ihtiyaç duyulur,
• Daha basit bir sistemdir,
• Modüler bir sistemdir,
• Düşük maliyet ile daha iyi performans sağlar.
Direkt tahrik edilen blok veya tek pompalı sistemlerden farlı olarak Common-Rail’de basınç oluşumu ve püskürtme ayrılmaktadır. Geleneksel dizel direkt püskürtücüleri yaklaşık 900 bar’lık basınç ile çalışırken, Common-Rail Sistemi, yakıtı 1350 bar’a kadar yükselen bir basınç ile ortak bir boru üzerinden enjektörlere dağıtır. Elektronik motor kumandası, bu yüksek basıncı, motorun devir sayısına ve yüküne bağlı olarak ayarlar.
Püskürtmeyi, enjektörler üzerinde bulunan ve süratle anahtarlanabilen manyetik supaplar sağlamaktadır. Bu da yine püskürtme olayının şekillendirilmesi, püskürtme miktarının ölçülmesi ve yakıt püskürtmesi bakımından yeni imkânlar sağlamaktadır. Ayrıca yine bu imkânlar sayesinde yeni sistemin mükemmel bir avantajı olan Pilot (ön) Püskürtme ortaya çıkmaktadır.
Otomobil üreticilerinin common rail uygulama adları
Linki görmek için izniniz yoktur
Giriş yap veya kayıt ol.
kullanılan bir yakıt enjeksiyon sistemidir.Klasik dizel enjeksiyon sistemlerinde yakıt basıncının her enjeksiyon için ayrı ayrı olarak üretilmesi gerekmektedir. Ancak, common rail sisteminde basınç üretimi ve enjeksiyon ayrılmıştır, yani, enjeksiyon için gerekli yakıt her zaman istenen basınçta bulunmaktadır. Basınç üretimi yüksek basınç pompasında gerçekleştirilir. Pompa yakıtı sıkıştırır ve bir yüksek basınç borusuyla hattın içine gönderir, bu hat ise tüm enjektörler için bir ortak yüksek basınç haznesi olarak görev yapar, böylece "common rail" (ortak hat) adını alır. Yakıt buradan bağımsız enjektörlere dağıtılır, bunlar da yakıtı silindirin yanma odacığına enjekte eder.Common-Rail Sistemin Sağladığı Teknik Avantajlar
• Hava-yakıt karışımının oluşumunu iyileştirir,
• Enjeksiyon basıncı, geniş limitler içerisinden serbestçe seçilebilir,
• Yakıt enjeksiyonunun başlangıcı ve enjekte edilen yakıt miktarı da serbestçe belirlenebilir,
• Çalışma koşullarının değiştiği durumlarda ve özellikle de soğukta daha esnektir,
• Yanma ekolojiktir ve ekonomiktir,
• Çalışması için daha az motor gücüne ihtiyaç duyulur,
• Daha basit bir sistemdir,
• Modüler bir sistemdir,
• Düşük maliyet ile daha iyi performans sağlar.
Direkt tahrik edilen blok veya tek pompalı sistemlerden farlı olarak Common-Rail’de basınç oluşumu ve püskürtme ayrılmaktadır. Geleneksel dizel direkt püskürtücüleri yaklaşık 900 bar’lık basınç ile çalışırken, Common-Rail Sistemi, yakıtı 1350 bar’a kadar yükselen bir basınç ile ortak bir boru üzerinden enjektörlere dağıtır. Elektronik motor kumandası, bu yüksek basıncı, motorun devir sayısına ve yüküne bağlı olarak ayarlar.
Püskürtmeyi, enjektörler üzerinde bulunan ve süratle anahtarlanabilen manyetik supaplar sağlamaktadır. Bu da yine püskürtme olayının şekillendirilmesi, püskürtme miktarının ölçülmesi ve yakıt püskürtmesi bakımından yeni imkânlar sağlamaktadır. Ayrıca yine bu imkânlar sayesinde yeni sistemin mükemmel bir avantajı olan Pilot (ön) Püskürtme ortaya çıkmaktadır.
Otomobil üreticilerinin common rail uygulama adları
- Ashok Leyland: CRS
- BharatBenz: 4d34i
- BMW: D
- Chevrolet: VCDi
- Citroen:HDI
- Cummins ve Scania: XPI
- Cummins: CCR
- Daimler: CDI (ve Chrysler Jeep araçlarında sadece CRD olarak)
- Fiat Group (Fiat, Alfa Romeo ve Lancia): JTD ( MultiJet, JTDm, CDTi, TiD, TTiD, DDiS ve Quadra-Jet)
- Ford Motor Company: TDCi (Duratorq ve Powerstroke)
- Honda: i-CTDi ve i-DTEC
- Hyundai ve Kia: CRDi
- IKCO: EFD
- Isuzu: iTEQ
- Jeep: CRD
- Komatsu: Tier3, Tier4, 4D95 and higher HPCR-series
- Mahindra: CRDe, DiCR, m2DiCR
- Mazda: MZR-CD ve Skyactiv-D DiTD
- Mitsubishi: DI-D
- Nissan: dCi
- Opel: CDTI
- Proton: SCDi
- PSA Peugeot Citroën: HDI HDi
- Renault: dCi
- SsangYong: XDi
- Subaru: TD D
- Tata: DICOR ve CR4
- Toyota: D-4D ve D-Cat
- Volkswagen Group (Volkswagen, Audi, Seat and Skoda): TDI
- Volvo: D ve D5
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: