öncelikle herkese merhaba. ben bilgisayar mühendisligi 1. sınıf ogrencısıyım. programlamada yeniyim daha. sıkıntılı bi ders gibi geldi ve sizlerden ilk odevim için yardım istiyorum..
Bu ödevde basit çarpma işlemi yapan bir oyun tasarlamanız isteniyor. Bu oyuna ait kurallar aşağıda belirtilmiştir:
Kullanıcıdan ilk etapta 3 adet tamsayı değişkeni almanız isteniyor.
Bunlardan 1.si başlangıç değeri, 2.si bitiş değeri, 3.sü çarpan değeri olsun.
o Bitiş değeri her zaman başlangıç değerinden büyük olmalıdır.
o Çarpan değeri 2 ile 10 tam sayı değerleri arasında olmalıdır.
Kullanıcıdan ilk olarak başlangıç değeri ve çarpan değerinin çarpma işlemine göre sonucunu hesaplaması ve ekrana yazması istenir.
Eğer kullanıcı sonucu doğru hesaplamışsa sonuç değeriyle çarpan değerinin tekrar çarpımını hesaplaması istenir.
Eğer kullanıcı sonuç değerini yanlış hesaplamışsa aynı işlemi tekrar hesaplaması istenir ve ekrana kalan hesaplama hakkının sayısını yazdırmanız gerekmektedir. Kullanıcının toplam 3 kez yanlış hesaplama hakkı bulunmalıdır.
Bu şekilde bitiş değerini aşana kadar çarpma işlemini devam ettirmesi gerekir.
Eğer kullanıcı 3 kez yanlış hesap yapılırsa ekrana “Oyunu kaybettiniz” diye uyarı verilecektir.
Eğer kullanıcı hatasız bir şekilde bitiş değerine ulaşılırsa veya bitiş değerinden yüksek bir değer hesaplanırsa “Oyunu kazandınız” diye ekrana yazı yazılacaktır.
Yukarıdaki yapıyı tasarlayan ve döngü ve koşul yapıları içeren C kodunu yazınız.
Bu ödevde basit çarpma işlemi yapan bir oyun tasarlamanız isteniyor. Bu oyuna ait kurallar aşağıda belirtilmiştir:
Kullanıcıdan ilk etapta 3 adet tamsayı değişkeni almanız isteniyor.
Bunlardan 1.si başlangıç değeri, 2.si bitiş değeri, 3.sü çarpan değeri olsun.
o Bitiş değeri her zaman başlangıç değerinden büyük olmalıdır.
o Çarpan değeri 2 ile 10 tam sayı değerleri arasında olmalıdır.
Kullanıcıdan ilk olarak başlangıç değeri ve çarpan değerinin çarpma işlemine göre sonucunu hesaplaması ve ekrana yazması istenir.
Eğer kullanıcı sonucu doğru hesaplamışsa sonuç değeriyle çarpan değerinin tekrar çarpımını hesaplaması istenir.
Eğer kullanıcı sonuç değerini yanlış hesaplamışsa aynı işlemi tekrar hesaplaması istenir ve ekrana kalan hesaplama hakkının sayısını yazdırmanız gerekmektedir. Kullanıcının toplam 3 kez yanlış hesaplama hakkı bulunmalıdır.
Bu şekilde bitiş değerini aşana kadar çarpma işlemini devam ettirmesi gerekir.
Eğer kullanıcı 3 kez yanlış hesap yapılırsa ekrana “Oyunu kaybettiniz” diye uyarı verilecektir.
Eğer kullanıcı hatasız bir şekilde bitiş değerine ulaşılırsa veya bitiş değerinden yüksek bir değer hesaplanırsa “Oyunu kazandınız” diye ekrana yazı yazılacaktır.
Yukarıdaki yapıyı tasarlayan ve döngü ve koşul yapıları içeren C kodunu yazınız.